Aankomst Mandalay - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Sacha Uijlen - WaarBenJij.nu Aankomst Mandalay - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Sacha Uijlen - WaarBenJij.nu

Aankomst Mandalay

Door: Sacha

Blijf op de hoogte en volg Sacha

05 Februari 2015 | Myanmar, Mandalay

Lieve allemaal,
We zijn eindelijk aangekomen in Myanmar. Nu gaat het beginnen! De reis verliep goed, maar was wel heel lang. Op het vliegveld werden we opgewacht door drie dames van het Golden House, waaronder Yi Mon. Met haar hadden we al contact gehad over de stage en ze is ons aanspreekpunt hier in Mandalay. Het was vanaf het vliegveld met een busje nog 1 uur rijden voor we bij de school aankwamen. Hier werden we meteen naar het kantoor van de directeur gebracht. U Nayaka heeft de school opgericht en heeft ons meteen heel hartelijk verwelkomd. Ik vond het wel spannend om meteen zo’n belangrijke man te ontmoeten, maar hij was heel aardig. De kinderen hielpen meteen mee met onze koffers en we werden bij de hand gepakt om mee genomen te worden naar onze kamer. Helaas was de kamer die oorspronkelijk voor ons bedoelt was net vergeven aan iemand anders, waardoor er alleen nog maar een kamer over was die niet al te fris was. De spinnenwebben hingen aan het plafond (vaak met spin erin, iel!), de wc spoelde niet goed door, we moesten op een matje op de grond slapen en tijdens het opruimen kwam er een salamander onder het tapijt vandaan gekropen. Al bij al was het erg wennen voor drie westerse meiden, zoals wij. Maar als de echte go getters die we zijn, gingen we meteen aan de slag om het allemaal wat op te frissen. Met heel wat teamwork lukte het ons om alle spinnenwebben weg te halen en de bijbehorende spinnen te doden. Ook de salamander werd naar buiten gejaagd (na een hoop gegil en foto’s). Voordat we konden beginnen aan de make over van onze bedden kwam Yi Mon weer terug en vertelde ze ons dat ze het zo zielig vond dat wij daar moesten slapen, daarom hadden ze een andere kamer geregeld. De kamer is in een echt hotel en echt super luxe! Had helemaal niet gehoeven natuurlijk, maar is wel super lief! Vanuit daar wordt dit eerste echte reisverslag geschreven. Over 10 minuten gaan we naar de school, want daar hebben we met Yi Mon afgesproken om iets te gaan eten.

Liefs,
Sacha